기차 안전벨트, Why There Is No Seat Belt on Train
Why There Is No Seat Belt on Train
1. The braking distance is very long.
The train has a long braking length and the sudden braking impact is small, so the train internal impact is small.
KTX, which has a speed of 300 km/h, has a fast braking time of 70 seconds and a braking distance of 3 km/h (the passengers feel about 10 km/h)
2. Because the train weighs heavily (KTX weighs 362 tons of body weight)
The train is therefore heavy, even when it is hit by a good object, and the impact is applied to the side of the train rather than the train, and the impact on the train is mostly absorbed and not delivered to passengers.
The British Railway Safety Standards Commission predicted that the safety belt of the train could threaten the safety of passengers rather than increase safety, and that the number of deaths could increase to six times by obstructing passenger evacuation or rescue.
The train seat belt is often crushed and crushed rather than the body bouncing.
An analysis of the British railway accident found that 11 people died from body desorption (1996–04), but 14 died from body damage.
前轍
The tracks left by the wheels of the front cart
Sosoon, the father of the school of chaos, had two sons; the eldest son was Sosic, and the younger son was Sochul, both sons' names contain the Ja.
The equation is a tree that is horizontally placed in front of a Bondi cart, but it does not perform direct functions like wheels or arbors, but there can be no cart without it. In other words, Sosoon expected to be such a person who could not be seen at first glance but should not be without it.
Second iron () refers to the wheel marks of the cart; all the carts in the world must follow the wheel marks on the road. Nevertheless, no one is paying attention to the ball of the wheel mark that has helped the cart to pass safely, only to praise the ball of the cart.
Oil is the devil’s waste.
- Alfonso
◇ 기차에 안전벨트가 없는 이유
1. 제동거리가 매우 길다.
기차는 제동길이가 길어 급제동 충격이 미미하여 기차 내부 충격이 적다.
시속 300km의 KTX는 급제동 시간이 무려 70초, 제동거리도 3km다. (승객들은 시속 10km정도로 체감)
2. 기차 무게가 무겁기 때문이다. (KTX의 경우 차체 무게 362톤)
따라서 기차는 웬만한 물체와 부딪혀도 차체가 무거워 그 충격이 열차보다는 부딪힌 쪽으로 가해진다. 또한, 기차에 가해지는 충격도 대부분 흡수되어 승객들에게까지 전달되지 않는다.
영국 철도안전표준위원회는 열차의 안전벨트가 안전성을 높이기보다는 승객의 안전을 위협할 수 있고, 승객 대피나 구조를 방해해 사망자가 6배까지 늘어날 가능성이 있다고 예측했다.
기차 안전벨트는 몸이 튕겨나가는 피해 보다 대부분 차체가 찌그러져 압사하는 상황이 많다.
영국 철도사고 분석 결과(1996년 ~ 2004년) 차체 이탈로 사망한 사람은 11명이지만 차체 손상 때문에 발생한 사망자는 14명이었다.
◇ 前轍(전철)
앞 수레의 바퀴가 남긴 자국
소동파의 아버지인 소순(蘇洵), 그에게는 두 아들이 있었다. 큰 아들이 소식(蘇軾, 호는 東坡)이고, 작은 아들이 소철(蘇轍). 두 아들 이름는 모두 車자가 들어있다.
식(軾)은 본디 수레 앞에 가로로 걸치는 나무인데 바퀴나 굴대처럼 직접적인 기능을 수행하진않지만 그래도 軾이 없는 수레는 있을 수 없다. 즉, 소순은 소동파에게 식(軾)처럼 얼핏 보아서는 없어도 그만인 것 같지만 막상 없으면 안되는 그런 사람이 될 것을 기대했던 것이다.
둘째 철(轍)은 수레의 바퀴 자국을 뜻한다. 천하의 모든 수레는 길에 나있는 바퀴 자국을 따라가야 한다. 그럼에도 다들 수레의 공을 칭송할 뿐, 그 수레가 무사히 지나갈 수 있도록 도와준 바퀴 자국의 공을 눈여겨 보는 사람은 없다.
* 석유는 악마의 배설물이다.
- 알폰소
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