싸움에서 지는 세대별 유형, Types of generations to lose in a fight
◇ Types of generations to lose in a fight
Kindergarten student: You lose when you cry.
Elementary school student: You lose when you have a nosebleed.
Middle school student: The one who gets beaten a lot loses.
High school student: If you fall, you lose.
Social worker: Hit and lose.
◇ Millennium generation
The generation born between 1982 and 2000 has become increasingly difficult in the organization as the baby boomers, the X generation and the Millennium generation have different characteristics.
the characteristics of the millennium generation
1. It is highly capable of using IT and has a high level of social networking services as it has been exposed to the Internet since adolescence.
2. Prefer horizontal communication. He wants to lead the culture of his workplace and pursue authoritarianism
3. value and meaning of work. There is strong resistance to unreasonable work methods, such as reporting for reporting and unprovoked overtime.
In response, it is important to acknowledge that the generations are "different" from each other and to revive their strengths.
1. Be aware of and understand 'different'. The Millennium generation is more familiar with device-based communication than with telephone or face-to-face methods, and prefers chatting or instant messaging to e-mail in terms of speed of delivery and feedback. The way they communicate with the previous generation may not be compatible.
2. Regardless of the generation, expectations should be clear. It is important to ensure that employees of any generation contribute to the success of the organization with clear goals.
3. Opportunities should be found to take advantage of their respective strengths. The Millennial Generation is used to continuously updating social media and communicating on what they are doing and so on.
◇ 一水四見
Take one water and look at it In other words, they are similar in their views, but they are very different in their views.
Even the same water is seen as a treasure decorated with glass when seen by a heavenly person, a man's view is of drinking water, a fish's home, and a fish's eyes are of a raven.
- Yushikhak
◇ 싸움에서 지는 세대별 유형
유치원생 : 울면 진다.
초등학생 : 코피 나면 진다.
중학생 : 많이 맞은 쪽이 진다.
고등학생 : 넘어지면 진다.
사회인 : 때리면 진다.
◇ 밀레니엄 세대
1982 ~ 2000년 사이에 태어난 세대로 최근 베이비붐 세대, X 세대, 밀레니엄 세대가 서로 다른 특성을 가지고 있는 가운데 점차 밀레니엄 세대가 관리자 직위로 올라가면서 조직 내 어려움이 높아지고 있다.
밀레니엄 세대의 특징
1. 청소년기부터 인터넷을 접해 IT 활용 능력이 뛰어나며 SNS 활용도가 높다.
2. 수평적인 커뮤니케이션을 선호한다. 자신의 일터 문화를 주도하고자 하고 탈 권위주의를 추구한다.
3. 일의 가치와 의미를 중요시한다. 보고를 위한 보고, 이유 없는 야근 등 합리적이지 않은 업무 방식에 거부감이 강하다.
이에 세대간 서로가 '다르다'는 것을 인정하고 강점을 살리는 것이 중요하다.
1. '다름'을 인지하고 이해하려는 자세를 갖는다. 밀레니엄 세대는 전화나 대면 방식보다는 기기를 활용한 의사소통에 더 익숙하고, 전달과 피드백 속도 측면에서 이메일 보다 채팅이나 인스턴트 메세지를 더 선호한다. 이전 세대들과 소통 방식이 맞지 않을 수 있다.
2. 세대와 상관없이 기대치는 명확해야 한다. 세대를 불문하고 직원들이 명확한 목표를 가지고 조직의 성공에 기여하도록 해야 한다.
3. 각각의 강점을 활용할 수 있는 기회를 찾아야 한다. 밀레니엄 세대는 소셜 미디어를 지속적으로 업데이트하고 자신이 하고 있는 일 등에 대해 지속적으로 소통하는 데 익숙하다.
◇ 一水四見(일수사견)
한 가지 물을 네 가지로 본다. 즉, 같은 대상이지만 보는 이의 시각에 따라 각각 견해가 사뭇 다름을 비유하는 말.
같은 물이라도 천상의 사람이 보면 유리로 장식된 보배로 보이고, 인간이 보면 마시는 물로 보이며, 물고기가 보면 사는 집으로 보이고, 아귀가 보면 피고름으로 보인다.
- 유식학(唯識學)
Comments
Post a Comment