조언과 잔소리의 차이 Difference between advice and nagging
Difference between advice and nagging
If the listener is ready to listen, advice or not, but if you are unilaterally nagging
If the purpose of talking is to grow the other person, advice, if you are trying to move the other person as you like, nag
If a speaker knows and talks about the situation of the other party and the other party, advice, nagging if he does not know well
When you talk rationally, you give advice, and when you talk emotionally, you give nagging
If you tell me why you should do it, advice, nagging if you say it without reason
If you say "again" or "stop" whether you are a speaker or a listener,
Even if you are satisfied with all the conditions in the advice, if you are a listener, you will be nagging if you are a listener.
advice when the other person wants, nagging when the other person does not want
* Nagging is what you talk about whenever you think of it, and advice is to think, think, refer, and refer.
• Repeated education
You cannot distribute your vision, management philosophy, or management will to the first drink. Employees think that the first three to four times are 'sounding like another', and when they are about five to six times, 'it is important'.
It takes about 10 times for the manager to get the right message and respond.
- Hiroaki Nihara, among the six key conditions of corporate success
* There are many executives who talk a few times because they are afraid that they will be considered as people who repeat the same story, or because they can not impress because they can not decorate their words. But members of different interests don’t understand the vision well enough to hear it a few times. Only when you keep talking about it so hard that your ears are stuck, do you begin to understand and respond.
• Happy Management Story
* Danish proverb
Thieves think everyone steals.
◇ 조언과 잔소리의 차이
듣는 사람이 들을 준비가 되어있으면 조언, 준비가 안됐는데 일방적으로 말하면 잔소리
말하는 목적이 상대방의 성장을 위한 것이라면 조언, 상대방을 내맘대로 움직이려는 것이라면 잔소리
말하는 사람이 상대방과 상대방의 상황에 대해 잘 알고 얘기하면 조언, 잘 알지도 못하면서 얘기하면 잔소리
말할 때 이성적으로 얘기하면 조언, 감정적으로 얘기하면 잔소리
왜 해야하는지를 이유를 알려주면 조언, 이유 없이 하라고 하면 잔소리
말하는 사람이건 듣는 사람이건 '또' 또는 '그만' 이라는 말이 나오면 잔소리
조언에 있는 모든 조건을 만족하더라도 듣는 사람이 조언이라면 조언, 잔소리라고 말하면 잔소리
상대가 원할 때 해주면 조언, 상대가 원하지 않을 때 해주면 잔소리
* 잔소리는 눈에 거슬릴 때마다 생각날 때마다 얘기하는 것이고, 조언은 생각하고 또 생각하고 참고 또 참고 하는 말이다.
◇ 반복 교육
비전이나 경영이념, 경영자의 의지를 전파하는데 첫술에 배부를 순 없다. 직원들은 최초 3~4번까지는 '또 같은 소리하네', 5~6번 정도 되면 '아무래도 중요한가 보다'라고 생각한다.
10회 정도는 되어야 경영자의 본심이 제대로 전달되어 반응을 보이게 된다.
- 나이하라 히로아키, 기업성공 6가지 핵심조건 중에서
* 같은 얘기만 반복하는 사람으로 여겨질까 두려워, 혹은 말을 멋지게 꾸미지 못해 감동을 주지 못할까봐 두려워 몇 번 얘기하고 마는 경영자가 많다. 그러나 서로 다른 이해관계를 가진 구성원들은 몇 번 듣는 정도로는 비전을 제대로 이해하지 못한다. 귀에 못이 박히게 질리도록 계속해서 얘기해야만 조금씩 이해하고 반응을 보이기 시작한다.
- 행복한 경영이야기 중에서
* 덴마크 속담
도둑은 모든 사람이 훔친다고 생각한다.
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